دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

۱۰ مورد از بهترین ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۴

هم‌اکنون که به میانه‌های سال ۲۰۲۱ میلادی رسیده‌ایم بازار ارزهای دیجیتال سال درخشانی را طی کرده است. این موضوع به‌‎خصوص در چند ماه ابتدایی این سال شدت بیشتری داشت و دیدیم که بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر رکوردهای قیمتی جدید را یکی پس از دیگر شکستند. در حال حاضر که این مقاله را آماده می‌کنیم بازار پس از عقب نشینی و استراحت چند ماهه با سرعت خوبی رو به رشد است و بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که بیت کوین می‌تواند رکورد جدیدی در ادامه‌ی سال از خود بر جای بگذارد. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ معرفی کنیم.

ارزهای دیجیتال دیگر به غیر از بیت کوین که به آن‌ها آلت کوین (Altcoin) می‌گوییم هم به تبعیت از پادشاه ارزهای دیجیتال رشدهای چند برابری ثبت کرده‌اند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنوز یک سبد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها ندارید و به دنبال ارزهای خوب برای سرمایه‌گذاری می‌گردید باید بگوییم که این مقاله دقیقاً به همین دلیل برای شما آماده شده است.

 

عوامل موثر در انتخاب ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری

قبل از اینکه بخواهیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال جاری را معرفی کنیم ابتدا باید کمی در مورد دلایل انتخاب این رمزارزها صحبت کنیم. ارزهای پیش رو چه ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگر آلت کوین‌ها داشتند که توانستند در لیست ما جای بگیرند؟

راه‌های انتخاب بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری

در پاسخ به سوال بالا باید بگوییم که اولین عامل در انتخاب ما مدت زمانی است که آن ارز دیجیتال به وجود آمده است. ارزهای دیجیتال نوظهور با اینکه می‌توانند در آینده رشدهای خوبی داشته باشند ولی نمی‌توان به این زودی‌ها سرمایه‌گذاری در آن‌ها را پیشنهاد داد. بنابراین رمزارزهای معرفی شده در این لیست جزو ارزهایی هستند که از مدت‌ها قبل در بازار حضور دارند.

موضوع دیگر نحوه‌ی برخورد توسعه‌دهنده‌های ارز دیجیتال مورد نظر با مشکلات است. اینکه در طول حیات این رمزارز و پستی و بلند‌ی‌ها افراد مسئول پشت آن‌ها چگونه با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کرده‌اند می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار ما بگذارد. همچنین اگر رمزارز مدنظر ثبات قیمتی قابل‌قبولی در گذشته داشته باشد این یعنی در آینده هم احتمال از دست رفتن ارزش آن بسیار کم خواهد بود و چه‌بسا رشدهای بیشتری هم داشته باشد.

بسیاری از ارزهای دیجیتال در واقع توکن‌هایی محلی برای یک پروژه‌ی خاص هستند. برای مثال ارز دیجیتال اتر کل پروژه‌هایی که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند را نیرو می‌بخشد. بنابراین هرچه فناوری به‌کار‌رفته در یک پروژه و در راستای آن ارز دیجیتال مخصوصش پیشرفته و ایمن باشد می‌توان آینده‌ی درخشانی برای آن رمزارز متصور شد. برای مثال هرچه سرعت تراکنش‌های یک پروژه بیشتر باشد رمزارز آن هم ارزش بیشتری خواهد داشت.

عامل دیگری که در انتخاب ما نقش داشته نرخ مقبولیت آن ارز است. به عبارت دیگر مردم و سرمایه‌گذاران عام چه دیدی نسبت به آن رمزارز دارند؟ آیا تعداد کسانی که روزانه به خریدوفروش آن می‌پردازند زیاد است یا تنها بخش کوچکی از این جامعه‌ی کاربری مشتاق به معامله‌ی آن هستند؟ فراموش نکنید که هرچه میزان نقدینگی یک ارز بالا باشد در آینده هم راحت‌تر می‌توان آن را خریدوفروش کرد. نقدینگی مفهومی مهم در بازار ارزهای دیجیتال است که توانایی تبدیل ارز دیجیتال به پول یا ارز دیجیتالی دیگر را نشان می‌دهد. هرچقدر نقدینگی بالاتر باشد قیمت ارز دیجیتال به واقعیت خود نزدیک‌تر است و راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان آن ارز را خریدوفروش کرد.

با‌این‌حال توجه داشته باشید که ممکن است ارزهای دیجیتال بسیار خوبی هم برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشند که به دلیل محدودیت آن‌ها را در لیست خود نیاورده‌ایم. همچنین اگر یک جستجوی ساده هم در این رابطه داشته باشید می‌بینید که هیچ دو لیستی ارزهای یکسانی را معرفی نکرده‌اند و این نشان می‌دهد که دنیای رمزارزها تنوع بالایی دارد.

با توجه به این نکات و در نظر داشتن عوامل گفته‌‎شده ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۱ را در ادامه مشاهده می‌کنید که سعی می‌کنیم در مورد هر کدام توضیحات کافی نیز ارائه کنیم.دقت کنید ارزهای نام‌برده‌شده در این مقاله تنها جنبه‌ی معرفی دارند و نویسنده‌ی این مقاله و مجموعه‌ی حسینی فایننس مسئولیتی در قبال تصمیمات شما ندارند. بنابراین پیش از خرید هرکدام، تحقیقات لازم را انجام دهید. با گذراندن دوره جامع ارزهای دیجیتال، می‌توانید با صفر تا صد ارزهای دیجیتال آشنا شوید و شروع به معامله و کسب سود کنید.

 

۱. بیت کوین

اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین است. بیش از ۴۰ درصد سهم بازار رمز ارزها به بیت کوین اختصاص دارد.

شروع کردن لیست بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری با «بیت کوین» (Bitcoin) با نماد BTC چندان جای تعجبی ندارد. این رمزارز اولین و بهترین ارز دیجیتالی است که باید همیشه مقداری از آن در سبد سرمایه‌گذاری شما وجود داشته باشد. قیمت، سهم بازار و حجم معاملاتی بیت کوین بسیار بیشتر از ارزهای دیجیتال دیگر است. حتی با وجود هزاران آلت کوین دیگر بیت کوین هنوز هم بیش از ۴۰ درصد سهم بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و خیلی سخت ارز دیجیتال دیگری می‌تواند این رتبه را از دست بیت کوین بگیرد.

کسب‌وکارهای زیادی هم‌اکنون از پرداخت به کمک بیت کوین پشتیبانی می‌کنند که روزبه‌روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با‌این‌حال توجه داشته باشید که بیت کوین و در حالت کلی ارزهای دیجیتال دارایی‌های پرنوسانی هستند و ممکن است شاهد بالا و پایین شدن چند هزار دلاری آن در طول یک ماه باشید. اگر چنین نوسانات شدیدی شما را دچار ترس و استرس می‌کند بهتر است سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال را کنار بگذارید. البته فراموش نکنید که به همین نسبت احتمال افزایش قیمت و کسب سود نیز وجود دارد.

به هر حال همان‌طور که می‌دانید بیت کوین با هدف جایگزینی سیستم مالی متمرکز فعلی کشورها که تحت نظر بانک‌ها و دولت‌ها فعالیت می‌کند، ایجاد شده و علی رغم حرف‌وحدیث‌های زیادی که پشت آن وجود دارد به عقیده‌ی خیلی‌ها بخشی از آینده‌ی مالی جهان در سال‌های پیش رو خواهد بود. علاوه بر این، همان‌طور که گفتیم بیت کوین شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال جهان است. این یعنی از بین همه‌ی ارزهای دیجیتال این لیست بیت کوین بالاترین نقدینگی را دارد. نقدینگی بالا یعنی شما هر موقع تصمیم بگیرید که بیت کوین‌های خود را بفروشید همواره شخص دیگری وجود خواهد داشت که طالب بیت کوین‌هایتان باشد.

بررسی و مشاهده سایت بیت کوین

 

 

۲. اتریوم

دومین ارز دیجیتال جهان اتریوم است. اتریوم با فراهم کردن امکانِ ایجاد قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

«اتریوم» (Ethereum) یا به اختصار ETH یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه‌گذاری است که به عنوان اولین پروژه‌ موضوع «قراردادهای هوشمند» (Smart Contracts) را در دنیای بلاک چین و رمزارزها مطرح کرد. به لطف قراردادهای هوشمندی که اتریوم معرفی کرد، بلاک چین و ارزهای دیجیتال پا را فراتر از یک سیستم مالی جدید گذاشتند و توسعه‌دهنده‌های مختلف اجازه یافتند تا «برنامه‌های غیرمتمرکز» (dApps) متنوع برای رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند.

از آن زمان اتریوم توانسته خود را به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر جهان بعد از بیت کوین معرفی کند که احتمالاً تا سال‌های آینده نیز این رتبه در اختیارش باقی خواهد ماند. اتریوم از نظر نقدینگی نیز در رتبه‌ی دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این یعنی در خریدوفروش اتریوم هم مشکلی از نظر ثبت سفارش نخواهید داشت و همیشه یکی وجود دارد که اتریوم‌های شما را خریداری کند.

عامل دیگری که باعث می‌شود آینده‌ی درخشانی برای اتریوم در نظر بگیریم تیم توسعه‌دهنده و جامعه‌ی کاربری وفادار آن است که دست از توسعه‌ی این پروژه بر نداشته و ایده‌های جدیدی هم برای ماه‌های پیش‌رو در نظر دارند. این موضوع می‌تواند باعث ثبات قیمتی اتریوم شده و ارزش آن را نیز در آینده بیشتر کند.

بررسی و مشاهده سایت اتریوم

 

 

۳. لایت کوین

هدف از ایجاد لایت کوین سرعت بخشیدن به انجام تراکنش‌های کاربران بود. تغییرات ارزش بیت کوین بر روی قیمت لایت کوین تأثیرگذار است.

ارز دیجیتال «لایت کوین» (Litecoin) یا LTC در سال ۲۰۱۱ میلادی و تقریباً همزمان با بیت کوین پا به بازار گذاشت. لایت کوین در آن زمان ادعا می‌کرد که سرعت تراکنش‌هایش چهار برابر سریع‌تر از بیت کوین است ولی نتوانست موفقیت این رمزارز را تکرار کند. با‌این‌حال با گذشت همه‌ی این سال‌ها لایت کوین همواره جزو ارزهای دیجیتال برتر بازار بوده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی لایت کوین اولین ارز دیجیتالی شد که یک تراکنش در «شبکه‌ی لایتنینگ» (Lightning Network) انجام داده است. سرعت پایین تراکنش‌های بیت کوین، لایت کوین و دیگر رمزارزها نسبت به رقبای دنیای واقعی خود مثل ویزا (Visa) باعث به وجود آمدن چنین شبکه‌ای شده که با هدف سرعت بخشیدن به انجام تراکنش‌ها ایجاد شده است. ناگفته نماند که تراکنش لایت کوین به کمک شبکه‌ی لایتنینگ در کمتر از یک ثانیه انجام شد.

اگر لایت کوین بتواند به صورت کامل از مزایای این شبکه در خود استفاده کند مطمئناً ارزش این رمزارز رشد خوبی خواهد کرد. البته فراموش نکنید که لایت کوین جزو ارزهای دیجیتالی است که هم‌بستگی زیادی با بیت کوین دارد و هر تغییری در ارزش بیت کوین تاثیر مستقیمی روی لایت کوین هم خواهد گذاشت. بنابراین انتظار همان نوسانات شدید بیت کوین را از لایت کوین هم داشته باشید.

بررسی و مشاهده سایت لایت کوین

 

 

۴. بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین که متعلق به صرافی معروف بایننس است. برای کاهش کارمزد این صرافی می‌توان از این ارز دیجیتال استفاده کرد.

«بایننس کوین» (Binance Coin) که به اختصار به آن BNB هم می‌گویند یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای کسانی است که ارزهای اصلی مثل بیت کوین و اتریوم را دارند و می‌خواهند تنوع سبد خرید خود را افزایش دهند.

شرکت پشت این رمزارز همان‌طور که از اسمش پیداست «بایننس» (Binance) است که به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا شناخته می‌شود. این شرکت تاکنون سابقه‌ی درخشانی داشته و به نظر می‌رسد هدف مشخصی هم برای ارز دیجیتال مخصوص خود یعنی بایننس کوین در نظر گرفته است. بایننس می‌خواهد رمزارزش یک توکن کاربردی در اکوسیستم خودش باشد.علاوه بر کاربردهای زیادی که بایننس کوین دارد، ارزش آن را تقاضای مردم برای خرید آن تعیین می‌کند. با توجه به اینکه با داشتن بایننس کوین در حساب خود در صرافی بایننس در کارمزد معاملات خود تخفیف می‌گیرید مشکلی از نظر تقاضا برای این رمزارز وجود ندارد و اتفاقاً باعث بالا رفتن تقاضایش هم می‌شود.

از طرف دیگر از بایننس کوین می‌توان برای سپرده‌گذاری در خود صرافی بایننس هم استفاده کرد. علاوه بر این حتی می‌توان از BNB در تمام پروژه‌هایی که از «زنجیره‌ی هوشمند بایننس» (Binance Smart Chain) استفاده می‌کنند، استفاده کرد.همین موضوعات باعث شده که بایننس کوین خود را به عنوان یکی از نقدینه‌ترین ارزهای دیجیتال فعلی بازار معرفی کند که توانسته در طول ماه‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته باشد. با این حال تحلیل‌گران حتی قیمت‌های بالاتری را برای این رمزارز کاربردی تا انتهای سال متصور هستند.

بررسی و مشاهده سایت بایننس کوین

 

 

۵. کاردانو

یکی از دلایل محبوبیت کاردانو استفاده از روش اثبات سهام برای تأیید تراکنش‌ها است. این روش برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین به محیط زیست آسیب نخواهد زد.

«کاردانو» (Cardano) یکی از آلت کوین‌هایی است که از الگوریتم «اثبات سهام» (Proof of Stake) برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این یعنی دیگر مانند بیت کوین نیازی به سخت‌افزارهای قوی و مصرف زیاد انرژی برای تایید تراکنش‌ها نیست. برای همین ارز دیجیتال کاردانو را به عنوان یکی از رمزارزهای دوست‌دار محیط زیست می‌شناسند که همین موضوع باعث محبوبیت آن در بین سرمایه‌گذاران شده است. در حال حاضر این ارز در رتبه‌ی پنجم باارزش ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و آینده‌ی درخشانی هم برایش پیش‌بینی می‌شود.البته ناگفته نماند که وقتی از ارز دیجیتال کاردانو صحبت می‌کنیم منظور همان توکن «آدا» (ADA) است که در پروژه‌ی کاردانو کاربرد دارد. بنابراین در توصیف این رمزارز هم می‌توان از کاردانو و هم آدا استفاده نمود.

از دلایل سرمایه‌گذاری در کاردانو همین بس که از نظر خیلی‌ها این رمزارز می‌تواند جایگزینی به‌صرفه از نظر انرژی برای بیت کوین و اتریوم باشد.همین چند وقت پیش که شرکت تسلا خبر داد دیگر به دلایل زیست محیطی از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده نمی‌کند، کاردانو جزو ارزهایی بود که توانست مورد توجه همگان قرار بگیرد و رشد خوبی داشته باشد. همچنین قرار است کاردانو در جریان یک آپدیت بزرگ از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی کند که می‌تواند بیش از پیش ارزش آن را بالاتر ببرد.

بررسی و مشاهده سایت کاردانو

 

 

۶. استلار

استلار لومنز یک پروژه مهم در حوزه امور مالی غیرمتمرکز است و در طول ماه‌های گذشته رشد ۲۶۰ درصدی داشته است. هدف این شبکه یکپارچه شدن با سیستم‌های سنتی بانکی است.

ارز دیجیتال «استلار» که نام کامل آن «استلار لومنز» (Stellar Lumens) است و با علامت اختصاری XLM شناخته می‌شود، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری است که در این لیست به آن اشاره می‌کنیم.

از این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های امیدوارکننده در حوزه‌ی امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) یاد می‌شود. استلار توانسته در طول ماه‌های گذشته رشد ۲۶۰ درصدی را تجربه کند که عملکردی بسیار قابل قبول است.هدف نهایی استلار یکپارچه شدن با سیستم‌های بانکی سنتی و فعالیت در کنار آن‌هاست که چنین هدف بلندپروازانه‌ای نوید یک آینده‌ی روشن را برای این رمزارز محبوب می‌دهد.

اخیراً سازمانی که وظیفه‌ی توسعه‌ی استلار را برعهده دارد و با نام صندوق توسعه‌ی استلار شناخته می‌شود قراردادی با یک شرکت فناوری اطلاعات نیجریه‌ای به ارزش ۷۵۰ هزار دلار منعقد کرد تا مردم این کشور بتوانند پلتفرمی برای پرداخت‌های فرا مرزی داشته باشند. همچنین قبل‌تر نیز این سازمان با دولت اوکراین بر سر کمک به توسعه‌ی ارز دیجیتال ملی این کشور توافق کرده بود.همان‌طور که می‌بینید استلار یکی از ارزهای دیجیتال قوی موجود در بازار است که با جدیت تمام هم از آن پشتیبانی می‌شود.

بررسی و مشاهده سایت استلار

 

 

۷. پولکادات

رمزارز پولکادات با اینکه پروژه‌ی نوظهوری است ولی در این مدت کم توانسته نظرات خیلی‌ها را به خود جلب کند. زیرا به بلاک چین‌های گوناگون اجازه می‌دهد که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کند و اطلاعات خود را مبادله کنند.

«پولکادات» (Polkadot) یا به اختصار ارز دیجیتال DOT جزو تازه‌واردهای دنیای رمزارزها است که اواخر همین سال پیش میلادی به همگان معرفی شد و خیلی زود توانست خود را به رتبه‌های برتر این بازار برساند.هدف اصلی از پروژه‌ی پولکادات این است که به بلاک چین‌های مختلف اجازه دهد به راحتی اطلاعات مختلف را بین یکدیگر مبادله کنند. ایده‌ی پشت این ارز دیجیتال ایده‌ی جالبی است که کمبود آن هم در بین جامعه‌ی کاربری این حوزه احساس می‌شد.

ما ارزهای دیجیتال زیادی داریم که هر کدام سیستم خاص خود را داشته و نمی‌توانند به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. البته ناگفته نماند که پروژه‌های دیگری هم با این هدف وجود داشتند ولی به نظر می‌رسد پولکادات بهترین راه را برای این کار برگزیده است.در حال حاضر تنها چیزی که مانع رشد پولکادات می‌شود سن کم آن است. در واقع سرمایه‌گذاران بدون داشتن تاریخچه‌ی قیمتی طولانی مدت نمی‌توانند آینده‌ی درستی برای این رمزارز پیش‌بینی کنند. با این حال پولکادات در طول ماه‌های گذشته رشد بسیاری خوبی داشته و به عقیده‌ی تحلیل‌گران حتی پتانسیل رسیدن به رکوردهای قیمتی جدید را نیز دارد.

بررسی و مشاهده سایت پولکادات

 

 

۸. دوج کوین

دوج کوین از نظر فنی هیچ پشتوانه‌ای ندارد و تنها برای یک شوخی پدید آمده است. به علت حمایت افراد مشهور نظیر ایلان ماسک از آن این رمزارز مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

«دوج کوین» (Dogecoin) با نام اختصاری Doge ارز دیجیتالی است که در ابتدا به عنوان یک شوخی توسعه داده شد ولی اکنون توانسته به یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار ولی پرحاشیه تبدیل شود.

این ارز در حوالی سال ۲۰۱۳ میلادی توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های «بیلی مارکوس» (Billy Markus) و «جکسون پالمر» (Jackson Palmer) و با الهام از یک سوژه‌ی اینترنتی ایجاد شد. در این سوژه یک سگ از نژاد ژاپنی شیبا اینو (Shiba Inu) را می‌بینیم که به خاطر حالت خاص چهره‌اش در بین کاربران اینترنتی محبوب شده است.همان‌طور که گفتیم دوج کوین در ابتدا بدون هیچ دلیل خاصی و تنها به عنوان یک شوخی ایجاد شد ولی قیمت بسیار پایین آن و علاقه‌ی افراد به شوخی گرفتن همه‌چیز باعث شد که خیلی زود ورق برگردد.ایلان ماسک (Elon Musk) که همه‌ی ما او را به خاطر برنامه‌های فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) و شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) می‌شناسیم بارها حمایت خود را از دوج کوین اعلام کرده و باعث رشد قیمتی چندین برابری آن شده است.

اکنون از دوج کوین بیشتر برای حمایت از فعالیت‌های تولیدکنندگان محتوا در اینترنت استفاده می‌شود و برخی از شرکت‌ها نیز به دلایل تبلیغاتی از دریافت این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت خبر داده‌اند.با این وجود فراموش نکنید که به همان شکلی که دوج کوین رشد چندین برابری داشته، بارها قیمت آن سقوط هم کرده است.بنابراین توصیه می‌شود تنها مقدار کمی از سرمایه‌ی خود را برای خرید دوج کوین کنار بگذارید. درست است که خیلی‌ها با دوج کوین سرمایه‌ی خود را چندین برابر کرده‌اند ولی خیلی‌های دیگر نیز گرفتار سروصدای زیاد آن شده و سرمایه‌ی خود را باخته‌اند.

دلیل اشاره به دوج کوین در این لیست کمی با ارزهای دیجیتال دیگر معرفی شده که همگی پروژه‌های اصل و نسب داری هستند، فرق می‌کند.در واقع باید قبول کنیم که درست است دوج کوین پشتوانه‌ی فنی ندارد ولی به خاطر حمایت افراد مشهوری همچون ایلان ماسک از این رمزارز، پیشنهاد می‌شود تنها مقدار کمی از سرمایه‌ی خود را که نیازی به آن ندارید، دوج کوین بخرید تا اگر رشدهای بیشتری کرد شما هم از آن بی‌بهره نمانید. اگر هم چنین نشد مشکلی برای سرمایه‌تان پیش نیاید.

بررسی و مشاهده سایت دوج کوین

 

 

۹. ریپل

درست است که ریپل مشغول مبارزه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دادگاه است ولی موقعیت خوب آن باعث شده این رمزارز هم جزو انتخاب‌های ما قرار بگیرد.

«ریپل» (Ripple) با نماد XRP که یکی از ارزهای دیجیتال پرحاشیه‌ی بازار است، در حال حاضر در رتبه‌ی ششم باارزش‌ ترین ارزهای دیجیتال از نظر سهم بازار قرار دارد. ایده و هدف ریپل کمی با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است. در واقع ریپل می‌خواهد با همکاری بانک‌های مختلف در سرتاسر جهان به آن‌ها اجازه‌ی انتقال پول را به صورت آنی، مستقیم و فرا مرزی بدهد. به همین دلیل کاربران نهایی ریپل معمولاً سازمان‌های بزرگ هستند.

ریپل در طول چند سال فعالیت خود با بانک‌های بزرگی مثل بانک آمریکا همکاری کرده است و سازمان‌های مالی دیگر هم به دنبال استفاده از پروتکل انتقال پول ریپل برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های خود هستند.اما دلیل اینکه گفتیم ریپل پرحاشیه است مسائل حقوقی پیش آمده برای شرکت توسعه‌دهنده‌ی آن است. در واقع چندی پیش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا به اختصار SEC از ریپل شکایت کرد و ادعا نمود که این رمزارز باید به عنوان یک اوراق بهادار شناخته شده و از این کمیسیون مجوز بگیرد.

این شکایت باعث افت شدید قیمت ریپل شد ولی پیروزی‌های اخیری که این شرکت در دادگاه به دست آورده باعث شد این رمزارز بتواند ارزش از‌دست‌رفته‌ی خود را تا حدودی پس بگیرد.طبق تحلیل‌ها ریپل می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی رشد بیشتری را هم تجربه کند و به همین دلیل داشتن مقداری از آن در سبد خریدتان خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی و مشاهده سایت ریپل

 

 

۱۰. یونی سواپ

یونی سواپ را می‌توان یکی از سردم‌داران صرافی‌های غیرمتمرکز دانست که در ماه‌های اخیر رشد خوبی تجربه کرده‌اند.

ارز دیجیتال «یونی سواپ» (Uniswap) اخیراً رشد قابل توجهی را به خود دیده است ولی جالب است بدانید با اینکه پروژه‌ی یونی سواپ در سال ۲۰۱۸ میلادی شروع به فعالیت کرد ولی ارز دیجیتال آن در همین اواخر سال گذشته‌ی میلادی معرفی و قابل خریدوفروش شد. در واقع پروژه‌ی یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز برپایه‌ی بلاک چین اتریوم است که در آن می‌توان به راحتی به ترید ارزهای دیجیتال و توکن‌های مختلف پرداخت. تعریف صرافی متمرکز را به طور مختصر در تصویر زیر آورده‌ایم.

مفهوم صرافی غیرمتمرکز

ارز دیجیتال یونی سواپ با تمام موفقیت‌هایی که در این مدت کسب کرده همان مشکل پولکادات را دارد. به عبارت دیگر نوظهور بودن این صرافی و ارز دیجیتال محلی آن باعث می‌شود که نتوان هدف قیمتی برای آن تعیین کرد و دانستن قیمت آن در آینده کار سختی خواهد بود.البته این‌ها باعث نشده‌اند که برخی تحلیل‌گران اهداف قیمتی بالایی را برای این رمزارز پیش‌بینی کنند که در صورت محقق شدن می‌تواند سود خوبی نصیب سرمایه‌گذارانش کند.

بررسی و مشاهده سایت یونی سواپ

 

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال بازار نوظهوری است که از نظر خیلی‌ها در ابتدای راه قرار دارد. با اینکه در ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد چشم‌گیر بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها بودیم و هر روز رکورد قیمتی جدیدی ثبت شد ولی مدتی می‌شود که بازار به حالت تسکین درآمده و فرصت‌های خرید جدیدی به‌وجود آمده است.

از همین رو در این مقاله سعی کردیم برای ادامه‌ی امسال ۱۰ ارز برتر برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.باز هم می‌گوییم که ارزهای معرفی شده در این لیست تنها جهت معرفی بوده و شما موظف هستید قبل از سرمایه‌گذاری در آن‌ها تحقیقات لازم را خودتان انجام دهید. همچنین مطمئناً ارزهای دیجیتال آینده دار خوب دیگری هم برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که به دلیل محدود بودن حجم مقاله جایی در لیست ما پیدا نکردند.بنابراین اگر ارز دیگری وجود دارد که شما معتقد هستید می‌توان در ادامه‌ی سال ۲۰۲۱ رشد خوبی داشته باشد می‌تواند روی آن‌ها هم سرمایه‌گذاری کنید اما مطمئن شوید که به اندازه کافی از اعتبار ارز مورد نظر مطمئن هستید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. سوالی که برای من پیش اومده این هست که آیا ارز دیجیتال از بین میرود ترس این روزهای من شده که اگه بخواد از بین بره دیگه برای چی بخوام روش سرمایه گذاری کنم؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      ارزهای دیجیتال دیگه اونقدری با زندگی روزمره آدم‌ها قاطی شده که امکان از بین رفتنش وجود نداره. همین حالا هم توی جوامع پیشرفته بسیار مورد کاربرد قرار گرفته.
      ممکنه قوانین مرتبط با اون‌ها عوض بشه و روی قیمتشون تاثیر بذاره ولی لازم نیست نگران چنین موضوعی باشید. ماهیت این بازار نوسانات زیادش هست و این موضوع دلیل نمیشه که این ارزها بخوان از بین برن.
      موفق باشید

  2. بهترین ارز برای سرمایه گذاری بدون شک قطعا فقط بیت کوین نیست دقیقا تو این مقاله به بهترین ارزهای دیجیتال خیلی خوب اشاره شده شما حتی از شت کوین های میم کوین و همینطور از آلت کوین های میتونید سودی بگیرید که از بیت کوین به سختی شاید حاصل بشه پس سخت مشغول این نباشید که شخصی بیاد و به شما بهترین ارز دیجیتال رو برای سرمایه گذاری معرفی کنید و یک شبه همه چی تغییر کنه.

    1. سلام ممنون از نظر خوبتون
      خب دقیقا همینه. هیچ راه جادویی وجود نداره که یک شبه پولدارتون کنه
      راه رسیدن به موفقیت سخت و ناهموار هست و فقط با پشتکاره که هموار میشه
      موفق باشید

    2. بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، اونیه که به قدر کافی معتبره و همچنین در حال پیشرفته. با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال پر از انواع مختلف ارزهاست، اما تعدادی از اونها واقعاً برجسته‌ترن و می‌تونن به شما در سرمایه‌گذاری کمک کنن. به عنوان یک سرمایه‌گذار، بهتره که ارزهایی رو انتخاب کنی که در حال پیشرفت هستن و در عین حال معتبرن.

        1. تو پلتفورم استورمگین )stormgain(بتونی با ایمیل داخل بشی.سیگنال میده خودش ۹۰ درصد درست هست .باگوشی ۱۰ تتر ماین میکنید .
          بعد با همون ۱۰ تتر میتونی تو خود صرافی ترید کنید .
          اموزش تو اپارات و یوتویوپ هست

  3. سلام وقت شما بخیر باشه
    بله حتما این مقاله رو براتون در نظر می‌گیریم به زودی
    موفق و پیروز باشید

  4. سلام وقت بخیر دوست عزیز ..من فقط یه سوال میپرسم و یک جواب سه کلمه ای می‌خوام …
    شما الان ۵۰ میلیون تومان دارید ….میخواید ۳ تا ارز بخرید و بعد از ۱ یا ۲ سال میخواید نتیجشو ببینین. اون ۳ تایی که می‌خری و برام بنویس ….سپاس

    1. سلام
      دوج
      اتریوم
      بیت وین
      البته نگرشون ندار باهاش خرید و فروشم کن رفت بالل بفروش اومد پایین بخر اینجوری ارز بیشتری داری

  5. سلام، من در یک شرکت بنام Nexere Consulting ltd سرمایه گذاری کردم و متوجه شدم که یک شرکت کلاهبرداری هستن و اجازه برداشت از حساب را به من نمیدهند اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارن من را راهنمایی کنند چه ارگان یا سازمانی می تونند این موضوع رو پیگیری کنند

  6. سلام برادر این ارز ها که رشد خودش رو کرده انگار شما بگی سعادت آباد شهرک غرب فرشته نیاوران جای خوبی برای سرمایه گذاریه شما باید ارزهایی رو معرفی کنی که در حال خاک خوری و الان وقت خرید تازه میخواد خودش رو به جهان بشناسونه ارزی که کسی نمیشناسه و یهو بترکونه این ارز ها که شما گفتی دیگه فایده ای نداره مثلا بیت کوین در خوشبینانه ترین حالت رویایی رویایی میخواد بشه سه برابر بیشتر میشه ؟؟؟؟؟ ولی ارز هایی اون پایین هست که ممکن صد برابر هم بشه

    1. سلام و وقت بخیر
      بله اینجور ارزها هم هستند که ممکنه سوددهی بسیار خوبی داشته باشن
      اما معرفی کردن اینطور ارزها که پشتوانه قوی مثل بیت‌کوین و اتریوم و… ندارن خیلی خطرناکه
      مثال شما اشتباهه. نمیشه نیم متر از یه زمین یا خونه رو توی فرشته خرید ولی میشه مقدار کمی بیت کوین یا اتریوم تهیه و روش سرمایه‌گذاری کرد.

  7. با عرض سلام خدمت دوستان گرامی.
    بهترین ارز که میخواهید زندگی تون عوض بشه ارز PI هستش که برای سال ۲۰۲۵ داره استخراج می‌شود.حالا با سرچ کردن در گوگل متوجه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا