آموزش سرمایه‌گذاری و تریدواژه‌نامه و اصطلاحات

۱۰ کتاب برتر ترید و سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال که باید بخوانید!

جهان پیرامون ما همواره درحال تغییر است. پول و دارایی‌های ما، دیگر به شکل سابق نیستند و حتی برخی از ارز‌های مجازی، ارزش بیشتری نسبت به پول‌های رایج کشور‌ها پیدا کرده‌اند، ارز‌هایی که ماهیتی متفاوت و از جنس غیر‌متمرکز دارند.

این ارز‌های غیر متمرکز، که توسط بلاک چین پشتیبانی می‌شوند، می‌توانند به طور بالقوه انقلابی در مبادلات بانکی و پرداخت ایجاد کنند.

ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت کوین و اتریوم دو دارایی با عملکرد بالا در دهه ۲۰۱۰ بودند که تعداد زیادی از افراد با افزایش چشم‌گیر ارزش‌‌گذاری آن‌ها، تبدیل به میلیونر‌های زمانه‌ی خود شدند.

تا زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار همه ارزهای رمزنگاری شده بیش از ۱.۵ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. بااین‌حال نمی‌توان بدون مطالعه وارد این بازار شد، چون همان‌طور که سودهای زیادی را به همراه می‌آورد ممکن است تمام سرمایه‌ی شما را از دست‌تان بیرون بکشد.

حتی افراد حرفه‌ای نیز روزانه سعی می‌کنند اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال و پروژه‌های DEFI بالا ببرند.

به همین دلیل قصد داریم در این مقاله نگاهی به کتاب‌های نویسندگان موفق در زمینه کریپتوکارنسی و بازارهای مالی داشته باشیم.

کتاب‌هایی که در این بخش معرفی می‌شوند، بعضی مناسب افراد کاملاً تازه‌کار و بعضی دیگر مناسب افرادی هستند که می‌خواند اطلاعات فنی خود را در حوزه بلاک چین افزایش دهند.

البته پس از گشت و گذار در اینترنت متوجه شدیم که هیچ کدام از این کتاب‌ها ترجمه نشده‌اند ولی بااین‌حال آشنا شدن با آن‌ها خالی از لطف نیست.

پس در ادامه با ما باشید تا با ۱۰ کتاب برتر ترید و سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال و بیت کوین آشنا شویم.

چرا بیت کوین بخریم: سرمایه گذاری امروز بر روی پول فردا (کتابی از اندی ادستروم)

چرا بیت کوین بخریم

شرح کتاب: برخی از مردم هنوز بیت کوین را یک استارتاپ می‌دانند. اما علی‌رغم اعلام مداوم توسط رسانه‌های مشهور، بیت کوین هر سال قوی‌تر می‌شود.

چه خبر است؟ هنوز برای یادگیری بیت کوین و سرمایه گذاری دیر نیست. ارزش بیت کوین طی چند دوره رونق و رکود، طی یک دهه به طور تصاعدی افزایش یافته است. بیت کوین یک پدیده بومی اینترنت مانند علی بابا، آمازون، اپل، فیس بوک، گوگل، نتفلیکس، مایکروسافت و تنسنت است.

بنابراین از «اثر شبکه» سود می‌برد، که با رشد شبکه به طور چشمگیری ارزشمندتر می‌شود. اما ارزش بالقوه آن بسیار بیشتر از شرکت‌های بزرگ اینترنتی است که ما می‌شناسیم.

اگر بیت کوین به این پتانسیل برسد، ارزش آن در دهه‌ی آینده، می‌تواند ۵۰ برابر قیمت فعلی خود افزایش یابد. این کتاب به شما در درک نقش پول در جامعه ما، وضعیت فعلی در اقتصاد دنیا و روش‌های ترید ارز مجازی کمک می‌کند.

درباره نویسنده: «اندی ادستروم» (Andy Edstorm)، مشاور مالی و عضو کمیته‌ی سرمایه گذاری در گروه WESCAP است، جایی که او ثروت را مدیریت می‌کند و به مشتریان، مشاوره‌ی مالی می‌دهد.

نظرات وی در مورد تنظیم انحصارگران اینترنت در مجله‌ی اکونومیست و نظرات وی درباره بیت کوین در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

علاوه بر مدرک تجزیه و تحلیل مالی معتبر (CFA®) و مدرک برنامه ریز مالی (CFP®)، وی دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصادی از کالج ویلیامز است.

 

سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی (کتابی از کیانا دنیل)

سرمایه گذاری در کریپتو

شرح کتاب: این کتاب راهنمایی‌های موثقی در مورد چگونگی کسب درآمد و سرمایه گذاری در ۲۰۰ ارز دیجیتال برتر، صرف نظر از احساس بازار ارائه می‌دهد.

شما خواهید آموخت که چگونه می‌توانید با استفاده از مثال‌های واقعی، از موقعیت‌های مالی جدید دیجیتال استفاده کرده و ارزهای رمزنگاری شده مناسب را برای موقعیت‌های مختلف انتخاب کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند که:

  • نحوه عملکرد بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را بشناسید.
  • بهترین شیوه‌ها را برای انتخاب ارز رمزنگاری‌شده مناسب پیدا کنید.
  • فرصت‌های مالی جدید را کشف کنید.
  • بسترهای مناسب را برای بهترین سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

این کتاب موضوعات داغ و رویدادهای متحرک بازار را تحت بررسی قرار می‌دهد که بر قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده تأثیر می‌گذارند و به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید هوشمندترین استراتژی‌های سرمایه گذاری را بر اساس تحمل ریسک منحصر به فرد خود توسعه دهید.

درباره نویسنده: «کیانا دانیال» (Kiana Danial) مدیرعامل Invest Diva و همچنین یک متخصص سرمایه‌گذاری شخصی و بین‌المللی در زمینه‌ی مدیریت ثروت است.

او کارگاه‌ها و سمینارهایی را برای شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد و در مجلات Forbes و CNN نیز حضور داشته است. او توسط Wealth & Finance International به عنوان کارشناس سرمایه گذاری شخصی منتخب، در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

اگر علاقه دارید در زمینه ارزهای دیجیتال آموزش ویدیویی ببینید، به دوره آموزش ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.

 

کتاب رمزنگاری: چگونه می توان با خیال راحت در بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کرد (کتابی از سیام کید)

کتاب رمزنگاری

شرح کتاب: فناوری رمزنگاری یا کریپتو، تنها در نقطه‌ی شروع است‌. برخی از افراد از فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده به عنوان بزرگترین مسئله از زمان اینترنت یاد می‌کنند، اما تعداد کمی از مردم آن را درک می‌کنند، یا فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورد را تشخیص می‌دهند.

برای درک اینکه ارزهای رمزنگاری‌شده چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه می‌توان از آن‌ها پول در‌آورد، به این کتاب نیاز دارید.

این کتاب برای همه‌ی کسانی است که درباره‌ی بیت کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده شنیده‌اند، می‌خواهند بیشتر بیاموزند و از آن درآمد کسب کنند.

باور کنید یا نه، اگر ۱۰۰۰ دلار بیت کوین در سال ۲۰۱۰ خریداری می‌کردید، اکنون بیش از ۲۲۰ میلیون دلار ارزش داشت! این امر باعث حیرت مردم شده است.

مردم در سراسر جهان می‌پرسند: «آیا باید کمی بیت کوین بخرم؟»، «چگونه می‌توانم برخی ارزهای رمزنگاری‌شده را خریداری کنم؟»، «آیا این فقط یک حباب بزرگ است؟» و سوالاتی از این قبیل.

سیام کید این کتاب را برای برداشتن نقاب از صورت کریپتو نوشته. در حقیقت این کتاب، تمام چیزهایی که واقعاً باید در مورد این بازار جذاب بدانید را توضیح داده است. شما یاد خواهید گرفت:

  • رمزنگاری چیست؟
  • چرا وجود دارد؟
  • این صنعت در آینده به کجا می‌رود؟
  • چگونه زندگی شما را به نحو مثبتی تغییر خواهد داد؟
  • مشکلات و خطاهایی که هر تازه واردی مرتکب می‌شود چیست؟
  • و مهم‌تر از همه، چگونه می‌توان با خیال راحت در این بازار معامله کرد، البته اگر مایل هستید با برخی از سرمایه‌های مخاطره آمیز، بازی کنید.

درباره‌ی نویسنده: «سیام کید» (Siam Kidd) یکی از برجسته‌ترین افراد جهان در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ایمن در ارزهای رمزنگاری شده است.

او شرکت The Trader را اداره می‌کند، جایی که بهترین دوره‌ی سرمایه‌گذاری رمزنگاری‌شده برای مبتدیان در جهان وجود دارد، با دانشجویانی از سراسر جهان.

او یک خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی است که سرمایه‌گذار تمام وقت شده است. او در ۲ سال گذشته ۱۲ کسب‌و‌کار را خریداری کرده، تعدادی را فروخته است و در حال حاضر ۷ کسب‌و‌کار دارد.

او در ۱۳ سال گذشته معامله‌گر بوده است و بیشتر تغییرات عمده‌ی بازار را از سال ۲۰۱۲ به طور دقیق پیش‌بینی کرده، از جمله سقوط اپل ۲۰۱۲، سقوط‌های مختلف رمزنگاری و همچنین سقوط دوشنبه‌ی سیاه ۲۰۱۵.

او در آن روز حدود ۴۲۲ هزار پوند در ۳۰ دقیقه به دست آورد و دانش‌آموزان دوره‌ی رمزنگاری وی با پیروی از توصیه‌های او، مجموعاً ۱.۱ میلیون پوند سود کسب کردند.

 

CryptoAssets: راهنمای سرمایه گذاران نوآور برای بیت کوین و فراتر از آن (کتابی مشترک از کریس برنیسک و جک تاتار)

CryptoAssets

راهنمای سرمایه‌گذاران مبتکر برای یک کلاس دارایی کاملاً جدید – از دو متخصص در زمینه‌ی پیشرفت:

با ظهور بیت کوین و فناوری بلاک چین، سرمایه‌گذاران می‌توانند از بزرگ‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری از زمان اینترنت استفاده کنند. بیت کوین اولین مجموعه‌ی رمزنگاری بود، اما امروزه بیش از ۸۰۰ رمزارز دیگر از جمله اتر، ریپل، لایت کوین، مونرو و… وجود دارد.

این راهنمای واضح، مختصر و در دسترس از دو صنعتگر داخلی به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید در دنیای جدید بلاک چین، حرکت کنید و چگونه در این دارایی‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کنید تا آینده‌ی مالی خود را تضمین کنید.

این کتاب تمام ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • یک چارچوب قابل اجرا برای بررسی و ارزش‌گذاری مجموعه‌های رمزنگاری‌شده
  • تکنیک‌های مدیریت نمونه‌کارها برای به حداکثر رساندن بازده در عین مدیریت ریسک
  • زمینه و نکات مهم برای حرکت در حباب‌ها
  • راهنمای عملی مبادلات، کیف پول، بازار سرمایه و ICO ها
  • پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه چگونه فناوری بلاک چین ممکن است سبدهای فعلی را مختل کند

درباره‌ی نویسندگان: «کریس برنیسک» (Chris Burniske) یکی از بنیانگذاران Placeholder Ventures، یک شرکت نیویورکی است که در زمینه‌ی ابزارهای رمزنگاری تخصص دارد.

قبل از Placeholder، وی پیشگام استراتژی اینترنت نسل بعدی و مدیریت سرمایه‌گذاری ARK بود و باعث شد این شرکت به اولین مدیر صندوق عمومی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین تبدیل شود.

او سپس تمرکز خود را صرفاً بر روی مجموعه‌های رمزنگاری گذاشت و راه را برای وال استریت باز کرد تا آن را به عنوان یک دارایی جدید به رسمیت بشناسد. توضیحات وی در رسانه‌های ملی آمریکا از جمله CNBC، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و فوربس منتشر شده است.

«جک تاتار» (Jack Tatar) یک سرمایه گذار و مشاور استارتاپ در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال است و اغلب در این زمینه صحبت می‌کند و می‌نویسد. وی با بیش از دو دهه تجربه در زمینه‌ی خدمات مالی، یکی از اولین متخصصان مالی بود که از شورای ارزهای دیجیتال، گواهینامه دریافت کرد.

 

مبانی بلاک چین: مقدمه ای غیرفنی در ۲۵ مرحله (کتابی از دنیل درشر) ویرایش اول

مبانی بلاک چین

شرح کتاب: در ۲۵ مرحله مختصر، اصول اولیه‌ی فناوری بلاک چین را خواهید آموخت. از هیچ فرمول ریاضی، کد برنامه یا اصطلاحات رایانه‌ای استفاده نمی‌شود.

هیچ دانش قبلی در علوم کامپیوتر، ریاضیات، برنامه‌نویسی یا رمزنگاری مورد نیاز نیست. اصطلاحات از طریق تصاویر، تشبیهات و استعاره‌ها توضیح داده می‌شود.

این کتاب شکاف موجود بین کتاب‌های صرفاً فنی در مورد بلاک چین و کتاب‌های کاملاً تجاری را از میان برمی‌دارد. این کار با توضیح مفاهیم فنی که بلاک چین را تشکیل می‌دهند و نقش آن‌ها در برنامه‌های مرتبط با تجارت انجام می‌گیرد.
آنچه خواهید آموخت:

  • بلاک چین چیست؟
  • چرا به آن نیاز است و چه مشکلی را حل می‌کند؟
  • چرا هیجان زیادی در مورد بلاک چین و پتانسیل آن وجود دارد؟
  • اجزای اصلی و هدف آن‌ها
  • نحوه‌ی عملکرد و تعامل اجزای مختلف بلاک چین
  • محدودیت‌ها، دلایل وجود آن‌ها و اقدامات انجام شده برای غلبه بر آن‌ها
  • سناریوهای اصلی برنامه

درباره‌ی نویسنده: «دانیل درشر» (Daniel Drescher) یک متخصص بانکی با تجربه است که در معاملات امنیت الکترونیکی در طیف وسیعی از بانک‌ها موقعیت داشته است.

فعالیت‌های اخیر وی بر اتوماسیون (Automation)، یادگیری ماشین (Machine Learning) و کلان داده (Big Data) در زمینه معاملات امنیتی متمرکز شده است. دانیل دارای دکتری اقتصاد سنجی از دانشگاه فنی برلین و کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار از دانشگاه آکسفورد است.

 

تجارت واقعی بلاک چین: چگونه رهبران می توانند در عصر جدید دیجیتال ارزش ایجاد کنند (کتابی مشترک از دیوید فرلانگر و کریستف اوزورو)

تجارت واقعی بلاک چین

شرح کتاب: بلاک چین تجارت را متحول می‌کند. استراتژی شما چیست؟ سازمان‌های آینده‌نگر مانند بورس اوراق بهادار استرالیا و ده‌ها سازمان دیگر در حال بررسی این هستند که چگونه بلاک چین می‌تواند شیوه‌ی ایجاد ارزش را تغییر دهد.

چه برای ساده‌سازی فرایندهای چند بعدی در تجارت دارایی‌های جدید، یا استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، بلاک چین فرصت‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند.

این تازه آغاز راه است. از آنجا که بلاک چین به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد، این پتانسیل را دارد که شیوه‌ی فعالیت شرکت‌ها و جوامع را به طور بنیادین تغییر دهد، همان‌طور که تغییری اساسی در جوامع بشری، پس از راه‌اندازی اینترنت رخ داد.

تجارت واقعی بلاک چین یکی از اولین کتاب‌هایی است که در مورد این فناوری متحول‌کننده، برای رهبران کسب‌وکار نوشته شده است. نویسندگان دیوید فورلانگر و کریستف اوزورو، هر دو از گارتنر، شرکت تحقیقاتی و مشاوره مشهور جهان، به شما کمک خواهند کرد که:

  • ارزیابی کنید که بلاک چین چگونه بر تجارت شما تأثیر می‌گذارد.
  • موقعیت‌های مالی که فناوری‌های بلاک چین ارائه می‌دهند را کشف کنید.
  • در استراتژی بلاک چین خود، سرمایه‌گذاری‌های نزدیک و میان مدت هوشمندانه انجام دهید.
  • خود و سازمان خود را در یک چشم انداز رقابتی جدید در آینده قرار دهید.
  • بیزینس واقعی بلاکچین، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش داده و به شما کمک می‌کند تا پتانسیل وسیع این فناوری تحول آفرین را درک کنید.

درباره نویسندگان: «دیوید فرلانگر» (David Furlonger) معاون رئیس جمهور و پژوهشگر گارتنر مستقر در آمریکای شمالی است.

تمرکز تحقیقاتی او به عنوان آینده‌ی پژوه است و تجزیه و تحلیل اینکه چگونه روندهای درازمدت تجارت و فناوری به طور استراتژیک بر جوامع، صنایع، دولت‌ها و سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد.

در سال ۲۰۰۷ او موضوع تحقیقاتی گارتنر را با عنوان «آینده پول» آغاز کرد و بعداً تحقیقات و مرکز بلاک چین گارتنر را راه‌اندازی کرد.

«کریستف اوزورو» (Christophe Uzureru)، معاون رئیس گارتنر، مستقر در آسیا و اقیانوسیه است. تحقیقات وی بر این موضوع است که چگونه بلاک چین و توکن‌سازی دارایی‌ها، پتانسیل ایجاد محصولات و خدمات جدیدی را برای ایجاد کسب و کار‌های نوین به وجود می‌آورد.

تجزیه و تحلیل او، تکامل تجارت دیجیتال را با در نظر گرفتن فناوری و نوآوری‌های در حال ظهور و همچنین تأثیر آن‌ها بر رفتار مشتری بررسی می‌کند.

 

حباب یا انقلاب (کتابی مشترک از نیل مهتا، آدی آگاشی و پارث دتروجا)

حباب یا انقلاب

شرح کتاب: برخی از کارشناسان می‌گویند بیت کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده فقط یک کلاهبرداری هستند. برخی دیگر می‌گویند آن‌ها «مهم‌ترین اختراع از زمان اینترنت» هستند. سخت است بگوییم حق با کیست.

کتاب حباب یا انقلاب که توسط رهبران دره سیلیکون از گوگل، مایکروسافت و فیس بوک تألیف شده است، تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهد تا تجزیه و تحلیل متوازن، جامع و قابل دسترسی از بلاک چین‌ها و ارزهای رمزنگاری‌شده را ارائه دهد.

در این کتاب با مفاهیم اصلی بیت کوین و فناوری‌های بلاک چین آشنا می‌شوید تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را از مطالعات موردی در دنیای واقعی درک کنید.

با غوطه‌ور شدن در پیچیدگی‌های فنی‌‌، اقتصادی، سیاسی و حقوقی این کتاب و خواندن مصاحبه‌های اختصاصی با ده‌ها تن از رهبران صنعت فناوری، درباره آینده‌ی بلاک چین، اطلاعات خوبی دریافت خواهید کرد.

درباره‌ی نویسندگان: «نیل مهتا» (Niel Mehta) دارای مدرک کارشناسی از دانشکده اقتصاد لندن است. او یکی از پیش‌گامان در حوزه فناوری‌های دیجیتال بوده و بسیاری از تئوری‌های او درمورد آینده‌ی اقتصاد و فناوری پس از سال‌ها به اثبات رسیده. هم‌اکنون او یکی از مطرح‌ترین مشاوران سرمایه‌گذاری کلان در قاره آسیا است.

«آدی آگاشی» (Adi Agashe) یکی از جوان‌ترین و مهم‌ترین اعضای گروه مایکروسافت است که به طور حرفه‌ای روی سیستم‌های رایانش ابری کار می‌کند.

او بنیان‌گذار پروژه‌ی معروف One Drive در شرکت مایکروسافت است و به گفته‌ی بیل گیتس، شخصی است که آینده‌ی دیجیتالی را درک می‌کند و می‌تواند تأثیرات آن را پیش‌بینی کند.

«پارث دتروجا» (Parth Detroja) یکی از برجسته‌ترین و نام‌آشنا‌ترین افراد سیلیکون‌ولی است. اظهارات و پیشنهادات او در مجلات متفاوتی از جمله بیزنس اینسایدر و تایمز چاپ شده. او با شرکت‌های بزرگی از جمله گوگل، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت در زمینه‌های فناوری همکاری داشته و در حال حاضر، مدیر پروژه‌ی ارشد شرکت فیس‌بوک است.

 

راهنمای قطعی بلاک چین برای حسابداری و تجارت: درک فناوری انقلابی (کتابی از پروفسور سوراوت دوتا)

بلاک چین برای حسابداری و تجارت

شرح کتاب: بلاک چین: یک فناوری مخرب، یا یک فرصت جدید برای دنیای تجارت؟ پاسخ هر دو است. با قابلیت تغییر نحوه‌ی ثبت، ذخیره و تأیید معاملات اقتصادی، بلاک چین چهره‌ی صنعت حسابداری را تغییر می‌دهد.

علی‌رغم پیامدهای ناشی از آن، دانش‌آموزان تجاری امروز و حسابداران حرفه‌ای فردا به دلیل کمبود منابع در مورد آن از دیدگاه حسابدار و کارشناس بازرگانی، به اندازه‌ی کافی در این فناوری جدید آموزش نمی‌بینند.

این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه این فناوری نوآورانه، اصول دنیای تجارت را تغییر می‌دهد. این کتاب جدید هیجان انگیز، با کارشناسان بین‌المللی، حسابداران، حسابرسان و مدیران عامل در مورد چگونگی بازنویسی تعریف بلاک چین و آینده‌ی دنیای تجارت به بحث می‌پردازد و برای افراد آینده‌نگر، بسیار مناسب است.

درباره‌ی نویسنده: «پروفسور سوراوت دوتا» (Saurav K Dutta) رئیس دانشکده‌ی حسابداری در دانشگاه کرتین استرالیا است.

دوران تحصیلی وی بیش از ۲۵ سال است، در طول این مدت به تحقیقات مؤثر پرداخته است که شیوه‌های صنعت را بسیار آگاه کرده. او نویسنده تکنیک‌های آماری برای حسابداری قانونی است: درک نظریه و کاربردهای تجزیه و تحلیل داده‌ها. وی بیش از چهل مقاله در مجلات تحقیقاتی منتشر کرده است.

 

استاندارد بیت کوین: جایگزین غیرمتمرکز بانکداری مرکزی ( کتابی از مایکل سیلور)

استاندارد بیت کوین

شرح کتاب: زمانی که یک برنامه‌نویس، در سال ۲۰۰۸، یک سیستم مالی دیجیتال به صورت همتا به همتا را ایجاد کرد که به صورت غیر متمرکز کنترل می‌شد، تقریباً هیچ کس اهمیتی نداد، کمتر کسی فکر می‌کرد که این سیستم مالی، انقلابی در کسب و کار‌ها ایجاد خواهد کرد‌.

کتاب استاندارد بیت کوین، زمینه‌ی تاریخی ظهور بیت کوین، ویژگی‌های اقتصادی که باعث رشد سریع آن شده است و پیامدهای احتمالی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن را تجزیه و تحلیل می‌کند.

درباره‌ی نویسنده: مایکل سیلور، مدرک دکتری اقتصاد خود را از آمریکا دریافت کرده، وی استاد دانشگاه و مشاور مرکز سرمایه‌داری در دانشگاه کلمبیا است. اظهارات او در رابطه با صنعت بلاک چین، به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 

تسلط بر بیت کوین: برنامه نویسی بلاک چین (کتابی از آندریاس آنتونوپولوس) ویرایش دوم

تسلط بر بیت کوین

شرح کتاب: به انقلاب تکنولوژیکی بپیوندید که دنیای مالی را متحیر کرده است. تسلط بر بیت کوین، راهنمای شما در دنیای به ظاهر پیچیده‌ی بیت کوین است که دانش لازم برای مشارکت در بازار ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد.

چه  در یک استارتاپ سرمایه‌گذاری می‌کنید چه صرفاً درباره‌ی این فناوری کنجکاو هستید، ویرایش دوم جزئیات اساسی را برای شروع به شما ارائه می‌دهد.

بیت کوین، اولین ارز دیجیتالی غیرمتمرکز موفق، هنوز در مراحل اولیه خود است و با‌این‌حال اقتصاد جهانی چند میلیارد دلاری را ایجاد کرده است که برای همه افراد با دانش و اشتیاق مشارکت باز است.

درباره‌ی نویسنده: آندریاس به عنوان یک کارآفرین بیت کوین، سه کسب‌و‌کار بیت کوین تأسیس کرده و چندین پروژه‌ی‌ متن‌باز (Open-source) اجتماعی را راه اندازی کرده است.

او اغلب مقالات و پست‌های وبلاگی متعددی در مورد بیت کوین می‌نویسد و سخنران عمومی پرکار در رویدادهای فناوری است.

آندریاس در هیئت‌های مشاوره‌ی چندین استارتاپ وابسته به بیت کوین فعالیت می‌کند و به عنوان مدیر امنیت اصلی بلاک چین معرفی می‌شود.

 

سخن پایانی

با توجه به رشد سریع استفاده از ارز‌‌‌های مجازی و ریسک‌های موجود در این بازار، هیچ‌گاه نمی‌توان بدون دانش قبلی وارد این بازار شد. برخی از میلیونر‌های این حوزه، تجربیات خود را در قالب کتاب درآورده‌اند.

این کتاب‌ها حاصل سال‌ها تحقیق در حوزه‌ی کریپتوکارنسی توسط تریدر‌های نام آشنا و مسلط به فناوری‌های نوین هستند. با استفاده از تجارب این افراد در حوزه‌ی فناوری، می‌توان با خیالی آسوده‌تر وارد این بازار شد. آیا شما هیچ‌ کدام از این کتاب‌ها را مطالعه کرده‌اید؟

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس اگر به بازارهای مالی علاقه دارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید به منظور گرفتن مشاوره تخصصی از کارشناسان ما،‌ اطلاعات زیر را کامل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. کتاب تجارت واقعی بلاک چین ، کتابِ خیلی خوب بود
    هرکسی رو توی این بازار متحول میکنه
    پیشنهاد میکنم هرکسی که توی این بازار فعالیت داره این کتاب رو بخونه

    1. سلام آقای امیرحسین عزیز
      بله کلا لیست کتاب‌هایی که توی مقاله معرفی هستن، همگی از بهترین‌هان و قطعا توی مسیر کمک زیادی بهتون می‌کنن
      آرزوی موفقیت براتون می‌کنم

  2. سلام کتاب ترید چی پیشنهاد میدید؟ خیلی دنبال کتاب آموزش ترید ارز دیجیتال ولی خوب خیلی ها گفتن ساختار کلی ترید رو باید یادبگیرم و الان دیگه دنبال کتاب اموزش ترید هستم ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. ترید یا تجارت ارز دیجیتال در حال حاضر به عنوان یکی از موضوعات محبوب در جهان مالی شناخته می‌شود. در این حوزه، کتاب‌های آموزش ترید به طور گسترده‌ای در دسترس هستند. بین این کتاب‌ها، بهترین کتاب آموزش ترید ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک راهنمای کامل و جامع برای کسانی که علاقه‌مند به ورود به بازار ترید هستند، مورد توصیه قرار گیرد. این کتاب با بهره‌گیری از تجربه‌ها و راهنمایی‌های تریدرهای حرفه‌ای، مفاهیم و روش‌های اصلی ترید ارز دیجیتال را آموزش می‌دهد. در کتاب آموزش ترید ارز دیجیتال، تکنیک‌های تجاری، روش‌های تحلیل بازار و استراتژی‌های موثری برای بهره‌برداری از نوسانات بازار ارز دیجیتال به تفصیل بررسی می‌شوند. این کتاب جزء بهترین کتاب‌های آموزش ترید است که به راحتی در دسترس قرار گرفته و تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها را قادر می‌سازد تا بهترین تصمیمات تجاری خود را در بازار ارز دیجیتال بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا